Sa te intinzi cat ti-e plapuma...
Replica de Constanta
Luni, 26 Mai 2008
536
Pentru a te ocupa onorabil cu diverse activitati de relatii publice trebuie sa ai anumite aptitudini, sa fii creativ, dinamic, perfectionist, stapan pe situatie, ba chiar sa ai har si chemare pentru aceasta meserie. Trebuie chiar sa stii ce faci pentru a imbunatati imaginea clientului, sa te ocupi de relatiile cu publicul si sa-l ajuti sa iasa onorabil si fara costuri exagerate (atat materiale, cat si de imagine) din situatiile de criza pe care le poate parcurge de-a lungul timpului, sa ai habar cum sa relationezi cu mass-media, cum sa pregatesti aparitiile publice, sa stii cu ce se mananca publicitatea corporativa. Intr-un cuvant, sa stii o gramada de lucruri pentru a reprezenta cu succes intersele clientului. Dar, pe langa toate aceste "must have", pe primul loc cred ca se situeaza obligatia de a cunoaste bine limba romana. Da, revin pe aceasta tema pentru ca am primit, doar in cursul saptamanii trecute, doua mailuri de la asa numiti "specialisti PR" care anuntau diferite evenimente. Si nu doar ca demonstrau ca nu prea au habar de ortografie si punctuatie, insa gramatica limbii romane nu constituia nici pe departe punctul lor forte. Nu ca DEX-ul l-ar fi stapanit cu simt de raspundere... Si stai si te gandesti pe ce criterii sunt angajati si promovati acesti PR-isti in functia de "specialisti", daca nici limba romana n-o stapanesc bine. Si in ce hal "lucreaza" ei imaginea clientului, cu o astfel de abordare? Chiar imi povestea o cunostinta care are o agentie de PR in Bucuresti de cate probleme se loveste cand trebuie sa faca angajari: profesionisti nu sunt pe toate drumurile, autodidacti nici atat, iar in ultima vreme criteriile principale sunt salariile si functia, care evident ca sunt mai mari cand racolezi angajatii unei agentii concurente. Si iata cum poti ajunge mai mult decat simplu "specialist" doar lucrand perioade determinate in cadrul mai multor agentii. Poate ca petrecand timpul in mijlocul acestor agentii, inveti sa faci analize de media, te pricepi intr-o oarecare masura la comunicarea de criza, corporate affairs, consultanta in diverse domenii ori la gestionarea relatiilor cu presa ori cu alte medii cu care clientul are interes sa relationeze, dar daca te exprimi oral sau in scris defectuos... tot degeaba! Nu doar gramatical, ci impropriu stilului de PR. Multi jurnalisti fac greseala sa considere ca se pot ocupa de campanii electorale, de comunicare politica (ca tot suntem in aceasta perioada, dar nu numai), insa faptul ca stiu sa scrie un articol de presa nu inseamna ca se pricep la orice. Iar daca, la un ziar sa zicem, greselile de gramatica mai sunt tinute sub control de cate un corector, pe PR-isti cine ii mai controleaza inainte de a se lansa in mediul electronic sau nu, cu exprimari neingrijite si incorecte gramatical?
Realitatea Romaneasca
Joi, 22 Ianuarie 2009
536
Realitatea Bihoreana
Miercuri, 21 Ianuarie 2009
536
Realitatea Romaneasca
Miercuri, 21 Ianuarie 2009
536
Realitatea Romaneasca
Duminica, 18 Ianuarie 2009
536