Cainele moare de drum lung ti prostul de grija altuia. Cunoscutul nostru proverb contrapune o situatie normala uneia de-a dreptul ilare. Bietul caine, legat de caruta si obligat sa mearga dupa ea zile in si, sfarseste, fara nicio vina, prin a-si da duhul dupa prea multa truda. Prostul, in schimb, isi consuma energia "de grija altuia" si are acelasi sfarsit ca si cainele. Putem intelege ca trecerea din cele lumesti a prostului este cauzata nu pentru ca se da peste cap pentru a rezolva problemele unuia aflat la ananghie, ci doar pentru ca - pur si simplu - nu se mai ingrijeste de propriile sale interese. Uita, cum s-ar spune chiar si sa manance.
O astfel de situatie o intalnim destul de des chiar si in zilele noastre. Acum, foarte multi sunt direct preocupati de soarta lui Adrian Nastase. Fara sa fie direct implicati, ei se dau de ceasul mortii si fac zeci de scenarii privind urmarile revenirii acestui politician in prim-planul activitatii PSD. Fara sa fie social-democrati, ei chiar deplang situatia deplorabila in care ar ajunge PSD in cazul in care Nastase va ocupa unul dintre punctele de comanda ale acestui partid.
Felul in care este prezentata chestiunea dovedeste mai degraba o ingrijorare decat o preocupare plina de bune intentii. Momentul seamana cu imprejurarile de dupa alegerile din decembrie 2004, cand - cam aceeasi plini de griji - prevedeau ca sigura scindarea PSD si iesirea acesuia de pe scena politica. Lucru care nu s-a intamplat, dar care este dorit si acum, la o comanda oculta deloc discreta.
Adrian Nastase va fi avand bubele lui vazute si nevazute. Doar ca niciuna dintre faradelegile care i se pun in carca nu au fost dovedite potrivit statului de drept si niciunul dintre dosarele in care este implicat n-a fost dus pana la capat, potrivit normelor judecatoresti. A i se imputa acestuia, pe baza unor prezumtii de vinovatie, "imaginea sifonata" inseamna a-l tine la nesfarsit pe linie moarta. Lucru care ar dovedi ca exista persoane care se tem de Nastase. Fie de abilitatile sale politice, fie pentru a-i inchide gura pentru lucruri importante pe care le stie. Si intr-un caz, si in celalalt manevra este, dincolo de a fi una politica, imorala. Pentru ca, pana la urma, Nastase poate sa-si franga si singur gatul, precum pasarea care pre limba ei piere.